Loading...

Algemene voorwaarden

Laatste update: 5-1-2024

1   DEFINITIES

“Algemene Voorwaarden”

Deze algemene voorwaarden zijn van M2M Sim. In de algemene voorwaarden zal de handelsnaam M2M SIM gebruikt worden.

“Ingangsdatum”

Betekent de datum waarop de offerte getekend wordt door de KLANT of de datum waarop de looptijd van de overeenkomst aanvangt.

“KLANT”

Het bedrijf dat diensten afneemt van M2M Sim, al dan niet via de website.

“Overeenkomst”

Iedere overeenkomst die tussen M2M SIM en de KLANT tot stand komt, elke wijziging of aanvulling daarop, alsmede (rechts)handelingen ter voorbereiding en ter uitvoering van die overeenkomst.

“Overmacht”

Elke van de wil van M2M SIM onafhankelijke omstandigheid – ook al was deze ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst te voorzien in het bedrijf van M2M SIM of door haar ingeschakelde derden en voorts alle omstandigheden waardoor nakoming van de overeenkomst redelijkerwijs van M2M SIM niet kan worden gevraagd.

“Persoonsgegevens”

Elk gegeven over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon.

“Website”

De url https://www.m2msim.nl/ en alle informatie die hierop aangeboden wordt.

"Kosten" De te betalen bedragen voor de levering van de Diensten of Producten.

"Eindgebruiker" betekent de persoon die de eindgebruiker is van de dienst of product.

"Diensten" verwijzen naar: (i) de levering van connectiviteits-, zendtijd- en datagebruiksdiensten voor mobiele telecommunicatie aan simkaart(en) in overeenstemming met de voorwaarden van de Overeenkomst, alsmede de levering van andere diensten met toegevoegde waarde zoals schriftelijk overeengekomen tussen de Partijen van tijd tot tijd; en (ii) toegang tot het SIM-beheerplatform in overeenstemming met artikelen 6.2-6.4.

"Simkaart" is de 'Subscriber Identity Module' (module voor de identiteit van de abonnee) die door M2M Sim aan de Klant wordt verstrekt op grond van deze Overeenkomst en die de Klant in staat stelt om toegang te krijgen tot en gebruik te maken van de Diensten zoals van toepassing (elke simkaart die wordt verstrekt door M2M SIM blijft eigendom van M2M SIM, dan wel eigendom van de betreffende Netwerkprovider, en de titel of eigenaarschap van een Simkaart wordt nimmer overdragen aan de Klant).

“Producten”

Alle aan de Klant te leveren of geleverde Producten van M2M SIM, onder andere bestaande uit simkaarten.

“Afname commitment”

Afspraak over minimale afname van M2M Simkaarten door de KLANT.

“Partijen”

M2M SIM en Klant gezamenlijk.

M2M SIM: statutair gevestigd en kantoorhoudende te Sint-Oedenrode aan de Ruys de Beerenbrouckstraat 8 en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 86781618.

 

2   ALGEMEEN

2.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en/of offertes van M2M SIM alsmede op alle tussen M2M SIM en de KLANT gesloten overeenkomsten. Zij zijn tevens van toepassing op alle verbintenissen die voortvloeien uit nadien tussen partijen gesloten overeenkomsten.

2.2 De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de KLANT wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

2.3 Indien een of meerdere bepalingen uit de Algemene Voorwaarden nietig zijn of vernietigd worden, blijven de overige bepalingen volledig van toepassing. M2M SIM en de KLANT zullen dan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen. De nietigheid van een bepaling leidt niet tot nietigheid van de gehele Overeenkomst en/of Algemene Voorwaarden.

 

3   INHOUD VAN DE OVEREENKOMST

3.1 Indien de KLANT er zeker van wil zijn dat de zaak/de prestatie geschikt is voor het door hem beoogde bijzonder gebruik, dient hij M2M SIM daaromtrent voorafgaand aan het tot stand komen van de overeenkomst nauwkeurig te informeren, en moet de geschiktheid voor dat gebruik schriftelijk worden overeengekomen. De KLANT draagt hierbij het risico van foutieve overdracht van gegevens.

3.2 De omvang van hetgeen M2M SIM dient te leveren respectievelijk dient te presteren, wordt bepaald door hetgeen in de Overeenkomst is neergelegd, waaronder de specificaties die M2M SIM in de Overeenkomst heeft neergelegd.

3.3 Tenzij partijen schriftelijk anders overeenkomen worden van te leveren en geleverde zaken de normale handelskwaliteit geleverd en verwerkt. Hierbij geldt dat ondergeschikte wijzigingen (bijvoorbeeld kleine wijzigingen in modellen en technische specificaties), niet verhinderen dat de prestatie van M2M SIM aan de Overeenkomst voldoet.

3.4 M2M SIM is te allen tijde gerechtigd om zonder voorafgaande kennisgeving de toegang tot het product en/of dienst (tijdelijk) te blokkeren of bepaalde functies van het product en/of dienst (tijdelijk) uit te schakelen, voor zover dit noodzakelijk is voor onderhoud of het verrichten van (noodzakelijke) updates/verbeteringen van het product. De KLANT heeft tijdens de tijdelijke onbeschikbaarheid van het product en/of de dienst geen recht op schadevergoeding van M2M SIM. M2M SIM spant zich in om in deze gevallen de overlast tot een minimum te beperken en zal indien mogelijk de KLANT tijdig inlichten.

3.5 M2M SIM is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, in het geval M2M SIM is uitgegaan van door de KLANT verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.

3.6 De KLANT vrijwaart M2M SIM voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en welke schade aan M2M SIM toerekenbaar is.

3.7 Dekkingskaarten die zijn uitgegeven door M2M Sim of de Netwerkproviders zijn een redelijke schatting van het signaal dat beschikbaar is in een gebied op het moment dat de kaart wordt afgedrukt en vormen op geen enkele manier een garantie voor de beschikbaarheid of het bereik van het netwerk.

 

4   EIGENDOMSVOORBEHOUD

4.1 Alle leveringen geschieden onder eigendomsvoorbehoud. M2M SIM behoudt het eigendom van de krachtens enige overeenkomst aan de KLANT uitgeleverde en te leveren zaken totdat de KLANT:

De prijs van al de Producten en/of Diensten, vermeerderd met verschuldigde renten en kosten, volledig heeft voldaan, en,

Alle vorderingen heeft voldaan ter zake van de Producten en/of Diensten die M2M SIM ten behoeve van hem verricht of zal verrichten in het kader van de desbetreffende overeenkomsten, en,

De vorderingen heeft voldaan die M2M SIM op hem verkrijgt indien hij tekortschiet in de nakoming van de hiervoor bedoelde verplichtingen.

4.2 De KLANT is niet bevoegd de onder het eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren. Indien derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is de KLANT verplicht M2M SIM hiervan direct op de hoogte te stellen.

4.3 De simkaarten blijven te allen tijde eigendom van M2M SIM. M2M SIM heeft het recht deze op ieder gewenst moment terug te vorderen.

 

5   DUUR EN OPZEGGING VAN DE OVEREENKOMST

5.1  De Overeenkomst begint op de datum van (elektronische)ondertekening en verloopt na de overeengekomen looptijd. Na deze looptijd wordt de Overeenkomst automatisch maandelijks verlengd voor een opeenvolgende extra periode van steeds één (1) maand, tenzij de KLANT M2M SIM tenminste één (1) maand voor de datum waarop de Overeenkomst anders verlengd zou worden schriftelijk op de hoogte stelt van zijn voornemen om de Overeenkomst niet te verlengen.

5.2  De looptijd van iedere afzonderlijke simkaart staat op de Overeenkomst vermeld. De standaard looptijd is 12 maanden tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Deze looptijd gaat in op het moment van verzenddatum tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Na deze looptijd wordt de looptijd van de simkaart automatisch maandelijks verlengd voor een opeenvolgende extra periode van steeds één (1) maand, tenzij de KLANT M2M SIM tenminste één (1) maand voor de datum waarop de looptijd van de simkaart anders verlengd zou worden schriftelijk op de hoogte stelt van zijn voornemen om de looptijd van de simkaart niet te verlengen.

5.3  Indien de KLANT het afname commitment niet behaalt zal M2M SIM het aantal nog te bestellen simkaarten afsturen naar de KLANT en conform de afgesproken condities in rekening brengen.

5.4  Het beëindigen van de Overeenkomst waaronder simkaarten kunnen worden besteld, houdt geen beëindiging van de looptijd van de simkaarten in welke onder deze Overeenkomst zijn besteld. Deze dienen separaat te worden beëindigd met inachtneming van de looptijd per individuele simkaart en de opzegtermijn zoals vermeld in deze Algemene voorwaarden.

5.5  Indien een Overeenkomst of een daaronder bestelde simkaart welke niet is voorzien van een einddatum dan wel voor onbepaalde tijd is aangegaan, kan M2M SIM deze met inachtneming van een opzegtermijn van 1 (één) maand door schriftelijke opzegging beëindigen. M2M SIM zal wegens opzegging nimmer tot enige schadevergoeding gehouden zijn.

5.6  M2M SIM kan de Overeenkomst of een daaronder bestelde simkaart zonder ingebrekestelling en zonder rechtelijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk beëindigen indien de KLANT – al dan niet voorlopig – surseance van betaling wordt verleend, indien ten aanzien van de KLANT faillissement wordt aangevraagd of indien zijn onderneming wordt geliquideerd of beëindigd anders dan ten behoeve van reconstructie of samenvoeging van ondernemingen. M2M SIM zal wegens deze beëindiging nimmer tot enige schadevergoeding zijn gehouden.

5.7  Indien de KLANT de bestelling annuleert, worden alle reeds door M2M SIM gemaakte kosten waaronder loonkosten aan de KLANT in rekening gebracht.

 

6   LEVERING

6.1 Tenzij partijen schriftelijk anders overeenkomen geschiedt aflevering steeds voor risico van de KLANT, en wel ex works, vanaf de plaats die daartoe door M2M SIM wordt opgegeven, respectievelijk, indien dit niet is opgegeven, vanaf het magazijn van M2M SIM.

6.2 De door M2M SIM opgegeven levertijden zijn niet als fatale termijn te beschouwen.

6.3 De KLANT is tegenover M2M SIM verplicht de geleverde Producten en/of Diensten in ontvangst te nemen. Blijft de KLANT hiermede in gebreke, dan zullen de Producten en/of Diensten als afgeleverd gelden op het moment dat M2M SIM deze heeft aangeboden aan de bezorgdienst waar M2M SIM een samenwerking mee heeft voor aflevering, en houdt zij deze vanaf dat moment voor rekening en voor risico van de KLANT onder zich. M2M SIM heeft in dat geval het recht om aan de KLANT te factureren en behoeft de betreffende zaak niet te verzekeren.

6.4 M2M SIM heeft het recht om de (af) te leveren zaken in delen uit te leveren. M2M SIM heeft het recht om iedere separate levering afzonderlijk aan de KLANT in rekening te brengen.

 

7   PRIJZEN EN BETALING

7.1 Tenzij M2M SIM schriftelijk anders mededeelt zijn de door haar geoffreerde en overeengekomen prijzen:

-   Exclusief eventuele verzend- of transportkosten;

-   Exclusief B.T.W., in- en uitvoerrechten en andere belastingen, heffingen en rechten;

-   Exclusief kosten van verpakking, in- en uitladen, vervoer en verzekering;

-   Exclusief kosten van montage, installatie en inbedrijfsstelling;

-   Exclusief voorrijkosten;

7.2 De kosten zijn jaarlijks vooraf verschuldigd. De betaling dient voor de levering van de product(en) plaats te vinden. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen worden. Als de automatische incasso mislukt en/of de betalingstermijn is verstreken:

-Is de KLANT in verzuim onder deze overeenkomst zonder dat een ingebrekestelling vereist is en alle aanspraken van M2M SIM op de KLANT worden dan onmiddellijk opeisbaar;

-Is de KLANT verplicht om de wettelijke handelsrente over het uitstaande bedrag te betalen en alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten die M2M SIM maakt voor het verhalen en incasseren van het achterstallige bedrag;

-Is M2M SIM gerechtigd om haar dienstverlening (tijdelijk) op te schorten; - Worden de kosten van het opschorten en reactiveren gedragen door de KLANT.

7.3 In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de KLANT zijn de vorderingen van M2M SIM op de KLANT direct opeisbaar.

7.4 Bij het uitblijven van de automatische incasso of als de klant de incasso annuleert, brengt M2M Sim administratiekosten van € 25,00 (excl. btw) in rekening die binnen tien (10) werkdagen na annulering van de automatische incasso dienen te worden voldaan.

7.5 M2M SIM behoudt zich het recht voor om extra kosten te rekenen bij automatische incasso van € 5,00 (excl. btw) per kalendermaand in rekening te brengen.

7.6 Alle betalingen die niet plaatsvinden via automatische incasso dienen binnen veertien (14) dagen na de factuurdatum van M2M SIM te worden voldaan.

7.7 Naast alle andere rechten en rechtsmiddelen waarover M2M SIM beschikt, behoudt M2M SIM zich het recht voor om een toeslag van € 15,00 (excl. btw) in rekening te brengen voor het niet tijdig betalen van een factuur.

7.8 Het staat M2M Sim na de initiële contractperiode vrij de tarieven jaarlijks te verhogen tot maximaal de CPI-Index van de voorliggende periode.

7.8 M2M SIM kan haar diensten opschorten als een of meer van de volgende situaties zich voordoen:

- M2M SIM ontvangt geen volledige betaling van eventuele Kosten die verschuldigd zijn op grond van de Overeenkomst en Algemene Voorwaarden.

Het telecommunicatienetwerk en andere infrastructuur ter ondersteuning van de Diensten faalt of er worden wijzigings- of onderhoudswerkzaamheden aan uitgevoerd, of een dergelijk telecommunicatienetwerk is om welke reden dan ook niet beschikbaar.

- M2M SIM is van mening dat of heeft redelijke gronden om te vermoeden dat de apparatuur of SIM- kaart(en) van de Klant frauduleus of illegaal worden gebruikt of dat ze verloren of gestolen zijn, in welk geval de Kosten verschuldigd blijven totdat we op de hoogte worden gesteld van dergelijk frauduleus of illegaal gebruik in overeenstemming met de regels zoals beschreven in deze Algemene Voorwaarden.

- De Klant schendt anderszins wezenlijk de voorwaarden van de Overeenkomst.

- M2M SIM verwacht redelijkerwijs dat een van de gebeurtenissen waarnaar wordt verwezen in deze Algemene Voorwaarden op het punt staat te gebeuren of naar eigen goeddunken met betrekking tot de SIM- kaart(en) als M2M SIM vermoedt dat ermee is geknoeid op een manier die de factureringsinformatie onnauwkeurig zou kunnen maken.

 

8   ONDERZOEK, RECLAME, AANSPRAKELIJKHEID EN GARANTIE

8.1 De KLANT is verplicht om de door M2M SIM afgeleverde zaken onverwijld na in ontvangstneming te keuren op hun deugdelijkheid, voor zover deze keuring in redelijkheid mogelijk is, doch in ieder geval op hoeveelheid en zichtbare gebreken. Eventuele reclames dienen uiterlijk binnen tien (10) werkdagen na levering inhoudelijk en schriftelijk aan M2M SIM te worden medegedeeld. Na het verstrijken van deze termijn wordt de KLANT geacht de prestatie respectievelijk de factuur te hebben goedgekeurd.

8.2 Reclames ten aanzien van een factuur dienen binnen 10 (tien) werkdagen na de factuurdatum schriftelijk aan M2M SIM gemeld te zijn.

8.3 Zet-, druk- of schrijffouten kunnen nimmer aanleiding geven tot enige aanspraak.

8.4 Het indienen van een klacht ontslaat de KLANT niet van zijn betalingsverplichting en geeft hem niet het recht om enige betaling op te schorten of te verrekenen.

8.5 Reclames worden getoetst aan de hierna volgende garantiebepalingen. Indien M2M SIM in haar uitsluitende beoordeling meent dat van een gegronde klacht sprake is, is zij uitsluitend gehouden tot hetzij kosteloze opheffing van storingen/defecten dan wel vervanging van de producten, zulks ter keuze van M2M SIM.

8.6 De garantie op geleverde zaken is zowel qua omvang als in tijd beperkt tot eventuele fabrieksfouten en ziet daarom niet toe op storingen en/of schade die het gevolg zijn/is van slijtage, gebruik of verbruik van de geleverde zaken.

8.7 Indien een geleverde zaak na levering door de KLANT of een derde wordt bewerkt of verwerkt, vervalt iedere garantie.

8.8 De Klant dient ervoor te zorgen en dient alle redelijke inspanningen te leveren om ervoor te zorgen dat zijn/haar Klanten en alle Eindgebruikers wettelijk gebonden zijn aan alle in de Overeenkomst vastgelegde verplichtingen die uitdrukkelijk of impliciet betrekking hebben op dergelijke Klanten Eindgebruikers voordat de Klant of de Klanten of Eindgebruikers van de Klant enig voordeel van de Diensten ontvangen. Bovendien wordt een schending door de Klanten of Eindgebruikers van de Klant van een van de voorwaarden van hun overeenkomst met een dergelijke Klant beschouwd als een schending door de Klant van deze Overeenkomst.

8.9 M2M SIM is niet aansprakelijk voor Hardware die defect is geraakt als gevolg van:

-Een defect dat is ontstaan doordat de Klant de instructies van M2M SIM en/of de documentatie van de fabrikant met betrekking tot opslag, inbedrijfstelling, installatie, gebruik en onderhoud van de Hardware niet heeft opgevolgd.

-Het wijzigen of repareren van de Hardware door de Klant zonder schriftelijke toestemming van M2M SIM.

-Een defect dat is ontstaan door opzettelijke beschadiging, nalatigheid of abnormale opslag of werkomstandigheden.

8.10 De Klant erkent en aanvaardt dat het voor M2M SIM technisch onuitvoerbaar is om foutloze Diensten te verlenen en M2M SIM garandeert niet dat de Diensten vrij zullen zijn van defecten of onderbrekingen, dat de Diensten vrij zullen zijn van fouten, weglatingen of andere problemen. De Klant erkent en aanvaardt dat er zaken zijn die van invloed kunnen zijn op de Diensten die M2M SIM redelijkerwijs niet kan beheersen, waaronder (maar niet beperkt tot) gebrek aan netwerkcapaciteit, fysieke belemmeringen, atmosferische omstandigheden en vertragingen die zijn veroorzaakt door de leveranciers of leveranciers van M2M SIM.

8.11 De Klant erkent dat met betrekking tot Permanente roaming:

-De Klant zich ervan bewust moet zijn dat niet alle providers wereldwijde connectiviteit bieden die is afgestemd op het IoT- project en zonder een roamingoplossing voor de lange termijn de SIM-kaart(en) niet langer verbinding kunnen maken met het roamingnetwerk wanneer deze langer dan het toegestane aantal dagen buiten het thuisnetwerk blijft.

8.12 Zowel M2M SIM als elke relevante Netwerkprovider behouden te allen tijde het recht om niet- geüpgradede SIM-kaart(en) op te schorten of te deactiveren, en noch M2M SIM, noch enige Netwerkprovider aanvaardt enige aansprakelijkheid voor eventuele gevolgen van een dergelijke opschorting.

 

9   AANSPRAKELIJKHEID

9.1 Bij de uitvoering van de werkzaamheden/levering van de Diensten en/of Producten zal M2M SIM alle redelijkerwijs van M2M SIM te verwachten zorg en bekwaamheid aanwenden.

9.2 M2M SIM is niet aansprakelijk voor alle door de klant geleden directe of indirecte schade, gevolgschade daaronder begrepen, die verband houdt met een tekortkoming door M2M SIM, tenzij er sprake is van opzet en/of grove schuld.

9.3 Als M2M SIM, met inachtneming van het voorgaande, aansprakelijk kan worden gehouden, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het verzekerde bedrag dat onder de (bedrijfs-)aansprakelijkheidsverzekering van M2M SIM voor uitkering in aanmerking komt. Als de schade niet door de verzekering wordt gedekt of de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat, is de aansprakelijkheid beperkt tot maximaal tweemaal het factuurbedrag van de desbetreffende overeenkomst, zulks te allen tijde met een maximum van € 5000,- exclusief BTW.

9.4 Indien zich meerdere schadegevallen voordoen bij de uitvoering van één project wordt dit aangemerkt als een samenhangende reeks van gevallen en gezien als een (1) schadegeval.

9.5 Schadevorderingen ten gevolge van het hierboven vermelde dienen binnen een maand na het ontstaan daarvan, of zoveel eerder als de KLANT de schade had kunnen onderkennen, bij M2M SIM schriftelijk te worden gemeld, op straffe van verval van iedere aanspraak op vergoeding.

9.6 M2M SIM is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door het opvolgen van aanwijzingen van de KLANT, zijn werknemer en/of zijn hulppersonen, een en ander in de ruimste zin van het woord.

9.7 Op M2M SIM rust geen verdere aansprakelijkheid dan uit deze algemene voorwaarden blijkt.

 

10   VERPLICHTING VAN DE KLANT

10.1 De Klant dient gedurende de Termijn:

-Geschikt personeel beschikbaar te stellen voor het onderhouden van contacten met M2M SIM om M2M SIM in staat te stellen de Diensten uit te voeren in overeenstemming met de voorwaarden van de Overeenkomst.

-M2M SIM onverwijld op de hoogte te stellen van eventuele gebreken in de uitvoering van de Diensten door M2M SIM nadat dergelijke gebreken onder de aandacht van de Klant zijn gekomen.

-Te voldoen en ervoor te zorgen dat zijn/haar Klanten en Eindgebruikers voldoen aan alle voorwaarden die door Netwerkproviders en/of M2M SIM zijn gesteld met betrekking tot het gebruik van de SIM-kaart(en).

-M2M SIM onmiddellijk op de hoogte te stellen als de naam, het adres, de bankrekening of de creditcardgegevens van de Klant wijzigen.

-M2M SIM onmiddellijk op de hoogte te stellen als een van de SIM-kaart(en) van de Klant verloren of gestolen is door de Helpdesk te bellen en de details daarna schriftelijk te bevestigen.

10.2 De Klant dient ervoor te zorgen dat hij/zij en zijn/haar Klanten en Eindgebruikers gedurende de Termijn en na beëindiging van de Overeenkomst:

-De SIM-kaart en/of hardware niet gebruiken (of laten gebruiken) voor illegale doeleinden (in dergelijke omstandigheden kan M2M SIM melden bij de politie of een andere relevante officiële organisatie).

-Geen apparatuur gebruiken die niet is goedgekeurd voor gebruik in verband met de Diensten door M2M SIM en de relevante Netwerkprovider(s) en, indien de Klant niet zeker weet of de apparatuur van de Klant die goedkeuring heeft, M2M SIM onmiddellijk hiervan op de hoogte stellen. M2M SIM behoudt zich het recht voor om, geheel naareigen goeddunken, van de Klant te verlangen dat hij/zij M2M SIM ervan overtuigd dat alle in verband met de Diensten te gebruiken apparatuur geschikt is voor het beoogde doel en de Klant verbindt zich jegens M2M SIM ertoe om aan de testen andere vereisten van M2M SIM dienaangaande te voldoen.

 

11  OVERMACHT

11.1 Als M2M SIM door een hem niet toe te rekenen blijvende tekortkoming niet aan zijn verplichtingen kan voldoen, hij zij het recht binnen redelijke termijn bij schriftelijke verklaring de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder dat M2M SIM tot enige schadevergoeding tegenover de Klant is gehouden.

11.2 Een niet aan M2M SIM toe te rekenen tekortkoming wordt als blijvend aangemerkt indien de desbetreffende prestatie niet binnen een redelijke termijn na het intreden van de omstandigheden zal kunnen worden verricht. Deze redelijke termijn zal minimaal 30 dagen bedragen.

11.3 Als de prestatie wel binnen een redelijke termijn kan worden verricht is de tekortkoming niet blijvend en kan noch M2M SIM, noch de klant de overeenkomst ontbinden. Deze redelijke termijn zal minimaal 30 dagen bedragen. De verplichting van M2M SIM tot prestatie wordt opgeschort zonder dat M2M SIM jegens de klant tot enige schadevergoeding gehouden is.

 

12  OVERIGE BEPALINGEN

12.1 De KLANT geeft M2M SIM toestemming voor alle handelingen waartoe M2M SIM door haar leveranciers is en/of wordt verplicht.

12.2 M2M SIM behoudt zich het recht voor deze Algemene Voorwaarden te wijzigen en de gewijzigde voorwaarden op de bestaande overeenkomsten van toepassing te verklaren. M2M SIM zal de wijzigingen tijdig bekend maken en de wijzigingen treden 30 dagen na schriftelijke bekendmaking in werking.

12.3 Als de Overeenkomst en de daarbij behorende bijlage(n), of onderdelen daarvan in strijd zijn met deze Algemene Voorwaarden, prevaleert de tekst van de Overeenkomst.

 

13  PRIVACY

13.1 (Persoons)gegevens welke door de klant aan M2M SIM worden verstrekt, zullen niet aan derden ter beschikking worden gesteld, tenzij dit op enige wijze anders is bepaald bij wet of overeenkomst. De klant beschikt over persoonsgegevens van diverse betrokkenen en is Verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De Verwerkingsverantwoordelijke bepaalt de vormen van verwerking van deze persoonsgegevens en wil deze laten verrichten door M2M SIM.

13.2 M2M SIM verbindt zich onder de voorwaarden van deze verwerkersovereenkomst in opdracht van de klant persoonsgegevens te werken. Verwerking zal uitsluitend plaats vinden in het kader van de uitvoering van de levering van producten en diensten in het kader van de onderliggende overeenkomst en de doeleinden die daarmee redelijkerwijs samenhangen of die met nadere instemming worden bepaald. M2M SIM zal de persoonsgegevens niet voor enig ander doel verwerken dan zoals door de klant is vastgesteld. M2M SIM zal de klant op de hoogte stellen van het onderwerp en de duur van de verwerking, de aard en het doel van de verwerking, het soort persoonsgegevens en de categorieën van betrokkenen, en de rechten en verplichtingen van M2M SIM tegenover de betrokkenen, zoals bedoeld in artikel 28 lid 3 AVG, voor zover deze gegevens niet reeds in deze verwerkersovereenkomst of de onderliggende overeenkomst zijn genoemd. De in opdracht van de klant te verwerken persoonsgegevens blijven eigendom van de klant en / of de betreffende betrokkenen.

13.3 Ten aanzien van de in artikel 13 lid 2 genoemde verwerkingen zal M2M SIM zorgdragen voor naleving van de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder in ieder geval begrepen de wet- en regelgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens. De verplichtingen van M2M SIM die uit deze verwerkersovereenkomst voortvloeien, gelden ook voor degenen die persoonsgegevens verwerken onder het gezag van M2M SIM, waaronder begrepen maar niet beperkt tot werknemers, in de ruimste zin van het woord. Het is M2M SIM toegestaan om andere verwerkers in te schakelen. De klant zal hiervan vooraf schriftelijk op de hoogte worden gesteld.

13.4 M2M SIM zal de persoonsgegevens niet verwerken buiten Nederland.

13.5 In het geval van een beveiligingsinbreuk en/of een datalek in de zin van artikel 33 AVG zal M2M SIM de klant daarover zonder onredelijke vertraging informeren. M2M SIM zal de klant waar mogelijk bijstaan in het nakomen van zijn.

13.6 Op alle persoonsgegevens die M2M SIM van de klant ontvangt en/of zelf verzamelt in het kader van deze verwerkersovereenkomst, rust een geheimhoudingsplicht jegens derden. M2M SIM zal deze informatie niet voor een ander doel gebruiken dan waarvoor zij deze heeft verkregen. Deze geheimhoudingsplicht is niet van toepassing voor zover de klant Uitdrukkelijke toestemming heeft gegeven om de informatie aan derden te verschaffen, indien het verstrekken van de informatie aan derden logischerwijs noodzakelijk is gezien de aard van de verstrekte opdracht en de uitvoering van deze verwerkersovereenkomst, of indien er een wettelijke verplichting bestaat om de informatie aan een derde te vertrekken.

13.7 Deze verwerkersovereenkomst komt tot stand nadat M2M SIM deze nieuwe set algemene voorwaarden naar de klant heeft verzonden. De verwerkersovereenkomst wordt aangegaan voor de duur van de onderliggende overeenkomst en eindigt zodra de onderliggende overeenkomst eindigt. Zodra de verwerkersovereenkomst, om welke reden en op welke wijze dan ook, is beëindigd, zal M2M SIM alle persoonsgegevens van de klant die bij haar aanwezig zijn deze en eventuele kopieën daarvan binnen redelijke termijn vernietigen.

 

14  VERTALING VAN DEZE ALGEMENE VOORWAARDEN

14.1 Uitsluitend de in de Nederlandse taal gestelde versie van deze Algemene Voorwaarden is authentiek. Indien de vertaling op enige wijze afwijkt, dan prevaleert de Nederlandstalige tekst.

 

15  GESCHILLEN EN TOEPASSELIJK RECHT

15.1 Op alle overeenkomsten die M2M SIM sluit is het Nederlandse recht van toepassing met uitsluiting, voor zover van toepassing, van het Verdrag der Verenigde Naties inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken.

15.2 Eventuele geschillen zullen worden beslecht door de bevoegde Nederlandse rechter te ‘s-Hertogenbosch, tenzij uitdrukkelijk anders wordt overeengekomen, dan wel M2M SIM als eisende partij aan een andere volgens de wet bevoegde rechter de voorkeur geeft.

Deze versie is per 5 Januari 2024 van toepassing. M2M SIM, 2023

 

Heeft u vragen over onze voorwaarden, neem dan gerust contact met ons op.